In geval van overlijden: 010 - 485 51 10


Spoed bij overlijden?

Wat te doen bij een overlijden?

Hoewel u het verlies misschien nog maar nauwelijks kunt bevatten, is het belangrijk om na een overlijden in het woonhuis of tehuis een aantal zaken in gang te zetten. Wij zetten de belangrijkste stappen voor u op een rij.

 

Stap 1: Bel uw (huis)arts

Ten eerste belt u eventueel de huisarts of de dienstdoende arst van een tehuis. Het maakt niet uit op welk tijdstip. De arts komt dan zo snel mogelijk om het overlijden ter plaatse te constateren en de overlijdenspapieren af te geven. Deze overlijdenspapieren heeft de uitvaartverzorger later voor de aangifte van overlijden bij de gemeente weer nodig. Na de uitvaart ontvangt u de officiële overlijdensakte van de uitvaartverzorger. Wanneer er een overlijden plaats vindt in een ziekenhuis, komt deze stap te vervallen. 

Stap 2: Neem contact op met ons

Vervolgens zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen in de week te bereiken op telefoonnummer 010 - 4855110. Samen maken wij dan volgens uw wensen een afspraak op de tijd en locatie naar uw keuze om alle wensen voor de uitvaart rustig met u te bespreken. Vervolgens wordt hetgeen dat besproken is in werking gezet. 

 

Voor een afspraak met ons kunt u alvast de volgende zaken in overweging nemen en/of inventariseren: 

  • Het uitzoeken van kleding (en toebehoren) voor uw dierbare.
  • Bepalen of de uitvaart een crematie of begrafenis zal worden en eventueel ook een locatie overwegen.
  • Indien er rouwkaarten verstuurd gaan worden kunt u eventueel reeds de adressen hiervoor verzamelen, hetzij digitaal in een bestand of op papier. Bij   "Downloads" vind u een invulbare digitale adreslijst in Excel bestand.
  • Uitvaart- en/of Levensverzekeringspolissen opzoeken, ID kaart/paspoort van de overledene en de contactpersoon bij de hand (of een kopie daarvan).

Alle overige noodzakelijkheden en keuzes nemen wij persoonlijk met u door tijdens onze afspraak.

 

Is het mogelijk om de overledene zelf de laatste verzorging te geven?

U mag de overledene zelf of samen met één van onze medewerkers wassen en kleden. U kunt er ook voor kiezen om aanwezig te zijn en alleen maar toe te kijken. Het zelf verzorgen van de overledene of er bij aanwezig zijn kan voor sommige mensen steun bieden en helpen bij het verwerkingsproces. In bepaalde culturen is het zelfs de gewoonte om de overledene zelf de laatste zorg te geven. 

 

Administratieve afwikkeling

Bij een overlijden komt vaak ook een hoop papierwerk en zakelijke afwikkeling om de hoek kijken. Hier staan de meeste mensen in eerste instantie niet bij stil. Voorbeelden van zaken die soms bij een overlijden veranderen zijn:

  • Bankzaken
  • Verzekeringen
  • Uitkeringen
  • Instanties

Bij of na het regelen van de uitvaart ontvangt u van ons een gids met daarin meer tekst en uitleg over deze onderwerpen waarin u alles rustig en op uw eigen tempo kunt nalezen. 

 

Contact over onduidelijke zaken of andere vragen

Blijkt naderhand dat er toch iets is wat onduidelijk is of wat u niet in het boekje terug kunt vinden, dan kunt u ons natuurlijk altijd bellen op ons telefoonnummer 010 - 4855110

Uitvaartverzorging van Ballegooijen is 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar en u kunt daarom ook op ieder moment contact met ons opnemen. 

Uitvaartverzorging van Ballegooijen is al bijna 50 jaar een begrip in Rotterdam. Wilt u meer weten over onze dienstlevering? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via telefoonnummer 010 - 4855110 of u kunt ons een e-mail sturen op: info@ballegooijen.nl.

 


Direct contact
Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar. U kunt direct contact met ons opnemen!

Mail ons Bel mij terug!